When my parents were here, I guess we had 3 times of kenduri kendara. Kenduri kendara here means menjemput kenalan dtg ke rumah buat makan2. Maklum laa masa kat Msia mana laa ada masa nak buat cam ni, lagipun umah kat KL kan sekangkang kera. Kalau nak ikutkan, umah kat sini lagi laa not even sekangkang kera...setengah kangkang kot..well, tu laa
Tonite made dinner for my head of department (HOD) and another colleague and they are both India mali...hehhe... My friend and I had intention to invited them at beginning of the semester but coz of very bz and diorg ni slalu buat hal, we keep postponed it till today. Diaorg buat hal ni macam2 laa... so many things that make us sick!! Biasalah..kalau dah dinamakan K***ng, sama jerrr... like my big bro said..like a snake, pukul kat ekor still lagi gerak2 and bak kata my friend bila diorg jual komputer mcm laa komputer tu bleh terbang ( dgn kata2 manisnya laa kan). So x baik kan? But it is true rite? Face the fact rite??? Agree tak? If x agree...stop reading next...hahahah
Well, the preparation for the dinner started on Thursday. Thursday, went to buy things that need to cook and we decided what to cook. Our guests remind us to prepare vegetarian food coz his wife is vegetarian. Tak penah2 masak pure vegetarian seumur idupku tau... ni adalah cabaran memasak yg pertama... susah wey nak pikir semua lauk pauk nak buat vege.. Mmm, at last dpt gak idea...
I cooked Chinese Fried Rice and Fried Macaroni ( Vegies okey)..lain mcm jerr rupanya walaupun dah masukkan vege yg berwarna warni..bagi nampak menarik skit laa. Ada lagi, for the desert I prepared banana ball ( cekodok) baik punyer nama in english and karipap. My friend cooked brinjal curry, fried potato and fried mix vege. So laa jahat, main dishes bagi I and she took the small portions. X pe..I kan suka masak...hahahhha even at the end mengeluh kepenatan. Biasa laa kan!!
Well, the supposed to come at 7.30pm and been waiting till 8.10pm the reached our house. Janji Diana biasa laa kan..samer jerr dgn janji K***ng. One family came and another one still on the way.. tunggu laa plak mamak sorang lagi dtg. Dtg kul 8.45 coz he played tennis. Siut jerr kan???I sms him twice with no reply.Tunggu laaa the other guests..bengong tul!!
Then mkn2 laa..borak2..enjoy2..gelak2... my HOD brought his wife and two kids. After done with dinner, my friend made coffee and tahu tak coffee tu tumpah diatas carpet merahku yg cantik tu coz of their small kid.. Waduhhhh... jatuh jantungku.. one jug of coffee spill all over the red carpet and my mat. What I can said, budak2 kan.. kena laa paham.. jgn geramnya ibubapa nyerr buat x tahu jerr..not even said sorry... sian I ..u..
My mat and carpet smells coffee at the moment
Then yg lagi geram I kat K***ng tu, diorg x caya yg I msk semua tu..instead dia ckp my friend yg msk which was I dont mind at all pun kang. My friend is older the me..double of my age and they looked me like a small child. Damn it!! Hallllu... dont under estimate this short lady okey!! Even my parents are not around, I am still survived with my life. Jahat tul laa diorg..mentang2 laa ketinggian ku x mencukupi and I am the youngest among all the lecturers, ingatkan i ni anak manja... Hallu...test be Mr Man!!! ( geram laa tu..x abis2 dgn geram kan?) Suka ati laaa Labu...malas nak cakap apa..janji my intention is good to sincere served them.
No, biasa laa after the dinner, proses kemas mengemas laa plak. Mmmm.. biasa laa akak jugak yg kena buat semua tu memandangkan semua ni kan kat umah akak. Akak sorang lagi x brapa suker buat benda2 ni...terpaksa laa akak ni yg kena buat. Duk mengemas2, student akak sorang tu called nak kasi ikan coz students tu balik kg and janji nak kasi ikan kat kitaorg. So laa baik student ni kan..jgn ader niat lagi dah lerr . Bukannya apa kan..niat nak suruh kasi dia A+..hehehhe
x abis2 rupanya kerja surirumah ni kan?
So while akak ni duk mengelap2 pinggan mangkuk, akak sorang lagi pegi ambik Ikan dgn student kat tepi umah. Rupa-rupanya, we all ni berjiran laa plak dgn student...hehhe x tahu pun.
Ya Rabbi.. giler byk student ni kasi ikan. Yang lawaknya, student ni siap ckp ni..."please Miss dont tell anyone okey I give you" and my friend pun kasi gak mknan yg lebih tadi coz byk sgt lebihkan and my friend pun ckp the same thing " dont tell other students that I gave you". Amat laa lawak skali kan?? Mmg cam tu.. in the class also, some of the students ( guys especially) siap beli air kotak laa, air mineral laa..so laa baik kan?? and at the same time, they will asked u not to tell everybody. Takutlaa tu kita ader skandal2 kan?? Hehhhe.. kalau minat cuba laa berterus terang kan?? Hehhehe...
One big fish that already cleaned
Then duk membasuh ikan laa plak after membasuh pinggan mangkuk... Bila nak abis keje ni. Study lum lagi ni for the lectures tmrw. Apa kerr jadah laa lecturer sorang ni..allu dua org okey!! Now, so laa malas nak study and so laa x de mood okey. Tu yg menaip blog ni.. hahha.. blog ader mood plak kang??? Tu laa pasal...Apa kerr jadah semua ni..adakah ini semua sejadah??
Okey..okey, jap lagi nak g study laa ni. Ni dah kul 11.49. Alrite..will continue tmrw. Ingat nak kasi ingat kat org..coz byk sgt..risau ni x tahu nak buat apa dgn ikan2 semua tu. Our student said that fishs can last for a week I dont think so..for me I guess can last for a year. I dont know what kind of fish but for sure it is a big fish. Was thinking to give to Ms Clorox...mmm but then after yesterday things, I dont think she needs the fish. Nanti x pasal2 akak kena baling dgn kepala ikan kan?
.jpg)
.jpg)
