Sunday, April 13, 2008

Cultural Event

My class at 10pm was cancel this morning coz of Cultural Event at the college. We as lecturers not even know about the event and only got to know fr the students. Its happened before and I dont know how the system goes here. At least give a memo as circulation to all the people and people will know whats going on in the college.


Some of the arts & sculpture display

Well, when the classes are cancelled...kanak2 unta mula laa melangkah kaki panjang ke cafe and senyumnya lebar ke telinga. Am I right? Of course I am..

The culture event started at 10 and all of the students will be gathered at the hall. This was the second time for me to attend the event at the college...last time Tourism Event and this time Cultural Event.

There were some VIPs and tak tahu sapa pun and what I always notice diorg ni sure akan jemput polis as a VIP ( may be ketua pengarah polis kat situ laa kot). Pelik kan? ?? and for sure yang VIPs akan pegang tongkat tradisional diaorg laa.

The good things about their event was they started with reading Quran. One man will sit on the chair kat atas pentas tu and mengaji Quran. Mak oiii..suara..menusuk tulang2 ku !! Serious... mengemang bulu2 roma i okey!!


A man was reading Quran during the opening

The inauguration ceremony, the Dean did that... masa Dean naik stage, students ( guys) menjerit2..ntah apa2 laa diaorg ni..dgn buat bunyi2an yg cam kat konsert tu.. sabor jerr laa. Allu .. x respect langsung diorg ni kat VIP. Really ..like a concert!! Biasa laa budak2 unta ni bab2 cam ni suka sgt lerr...


Dean with his opening speech


Well, semuanya in Arabic and Ana Lak Paham. Then got 2 poems from 2 students and one poem was in English ( baru laa Ana paham). The last one was performance fr a group of students. Menari2 sambil bwk senapang ( takut betul tersasar kat I yg duk barisan ke 2 fr front) and bwk pedang yg panjang tu. Serious scary!! Mana laa tahu silap2 tersasar kat Ana ni..hehhhe.. Well, it was enjoying performance. Lama laa jgk diorg ni duk bergedik2 kat atas pentas tu..its their culture dance I guess. These are some pictures taken for your view honey:


Towards the end of the performance and event, dtg laa 3..4 people came to give drinks and food. They will served drink in a very small cup and we need to share the cup between each other. Bleh? Sabor jerr laaa... cuba laa bwk byk2 cawan kecik molek tu kan? Again, thats their culture. The food was a sweet.. tak tahu laa nak explain cam mana. It looks like wajik ( alah, pulut yg manis tu...aaa cam tu laa manis yg giler2 nyerr manis and for sure nyerr kalau abis mkn satu dulang tu terus masuk CCU). 2 guys will carried the dulang and bring to everybody and sesapa nak makan sweet tu ambik jerr dgn jari...euw!! dgn jari? Kalau Ms Clorox ..for sure dia x ambik kan..yalah mesti dia rasa byk bakteria kan? pelik betul laa kan.. Yeah again..thats their culture. Sweet tu adalah makanan wajib yg perlu ada di setiap majlis. No spoon okey, must take it using your fingers!!



The traditional sweet called Omani Halwa




One of the English Lecturer tried the sweet

Thats all for the cultural event... aaaa nak tahu, meh laaa sini nak gossip ni. Citer td tu serious skit kan? Yang ni ..nak gossip laa plak. ( If you are not interested...plz stop reading and if you are interested plz continue... AMARAN KERAS!!! ( amaran tu..ahaks)


Tahu tak, in the middle the event, sapa dtg??? Guess laa dulu abang2 ..kakak2..adik2.. aaaaa tepat skali.. Ms Clorox you!! Terkezut i.. dgn sunglass nyerr yg besar bagai nak rak( x bukak2 tu event dah dlm hall). She was looking for the place but at my line there was no empty seat and terpaksa laa dia duk barisan depan bersama2 angkatan lelaki. Hahahhah... nak gelak pun ader..selamba badak dia jerr duk depan dgn kaum2 Adam..x pernah dibuat orang pun. Tahu tak?..so laa jahat...I pun derrrr jerr kat dia...kononnya nak balas dendam laa... kononnya laa kan.. tapi manusia seperti I ni x reti nak berlakon2.. alih2 senyum jgk laa kat dia ( x brapa ikhlas senyum tu)..x baik kan??

Tu laa sapa suruh maki2 I ari tu? Sapa suruh marah2 bagai nak rak pasal rezeki ?? Geram laa ni..x abis2 lagi tu... Bila dah abis, semua org gerak nak kluar dewan...I pun x tahu jerr u..biar laa dia..marah laa kononnya (padahal baru jerr tadi buat2 senyum x ikhlas)..and ader org panggil I... (nik nurjai...nik nurjai..) ..NIK NURJAI adalah nama yg dipanggil oleh Ms Clorox. Nama I yg elok2 pun jd x brapa elok.. Mak oiii bila dgr dia panggil...so laa terkezut wehh.. yelah ingatkan x nak dah bertegur I. Bukan kerr marah gilerr keee sbb bagi bakteria kat anak dia ari tu?? Lupa lak nak tanya.. "Are you sons still alive??" Geram laa a tu.. Jgn main dgn mulut akak ni.. bila geram segala sampah sarap akan kluar okey!! So watch out!!!

Tak nak laa menghampakan Ms Clorox kan..so dgn senyum2 x brapa ikhlas I pegi laa jalan2 blkg dia and of course laa buat lambat2 jerr jalan..Tak kuasa okey nak ckp dgn dia.. lagipun dia jalan kat depan dgn one of the lecture.. So I ader can laa nak larikan dia dr dia. So x baik keee buat cam tu? Tak baik ker? Salah i ker?? I still mad at her okey... so jgn nak salahkan i okey???

Ni rasanya dah terkluar dr topic kat atas tu..Nak berciter nyerr pasal Cultural Event tapi dah terpesong ke Ms Clorox plak.. Cam mana tu?? Sapa nak jawab!!! Tak tahu...???

Tu laa sapa suruh baca sampai abis.. kan dah tambah dosa bersubahat!! hahahhahahah