I received Msian visitors from Nizwa ( 3 1/2 hours journey to Sur) and I was very excited. Initially, they were planning to come last 2 weeks ago and postponed till this week.
They brought their new cars and it looked so great ( New Honda CRV & KIa Sportage 4W) with 2 families
- Prof. with his wife, teenager daughter and a toddler granddaughter
- Lady lecturer with her husband and teenager son
It was so great to see them and as a host I was bz prepared the food as they arrived at lunch time. I cooked fish curry, butter chicken and sambal without belacan. I started cooking very early on that day as early as 8 am. This was because I need to clean a whole house and at the same time I need to prepared the main dishes!! I dont mind at all doing these .. as long as my guests satisfied and feel they are welcome. Thats what I concerned most!!
They arrived at noon and thanks God Im done with the food served on the table. They pretty enjoyed the food till 2..3 kali tambah nasi. Maklum laa jauh perjalanan and perut pun kelaparan.
Well, at nite was planning to prepare the Arabian salad and roti lebanon and Hummus ( sos kacang). At the evening, my friend brought them to fish souq and ronda2 while Im at home preparing for the dinner. Suprisingly, our guests came back with a box of fish for the bbq tonite!! What? BBQ??
Arabian salad..remember I gave the recipe in the previous post
I was thinking to do bbq at first but memandangkan peralatan utk bebbq x de.. cancel. What a surprised, my friend got some stuff for the bbq.. Well...so good!! Berbbq laa mlm tu .. Guess where?? Gilerr jauh...hanya dibelakang rumah sahaja...yeah, at the beach back of my house.


The nite was superb with the wind blow. We put the mat and sat and enjoyed the big fish and crabs, salad with a hot kick nescafe!! Serious...so laa best!! Murah seafood kat sini.. tgklah kesemua ketam2 didalam besen tu hanya RO1 and ikan2 tu pun yg besar seekor RO1.. Murah kah? Mana nak dpt kat kalau kat tempat lain harga cam tu. Yeah, Sur kan fish village.
Dah lama x bersantai2 cam tu..borak2.. mengumpat2 pasal kerenah2 students... talking, laughing... Yeah, I did enjoy even feel very exhausted!!
End of bbq at nearly 12 pm. Yang lawaknya...dulu masa mula2 dtg sini duk mengata org kat sini. Puak2 diorg ni suka sgt duk kat tepi2 pantai..hampar tikar and main terup, minum kopi, borak2 and gelak2 sampai ke malam buta.
And yesterday nite, we Msian did that...hahahha...Tulah mengata org..skrg kita yg lebih. Org kat sini pun heran..buat apa laa org2 asing ni ...dah laa x berjubah...hehhehe
So kemas punye kemas umah after bbq, kul 2.30 am baru bleh lena.. Really I cant sleep of Im not settle with my housework!! Will be a nite mare for me!!
So this morning, I woke up so early coz of the guess ada kat umah. Tak malu kerr tuan rumah bgn lewat? Pompuan jenis apa ni bgn lewat2 ni!! So utk tidak mengecewakan mana2 pihak, I woke up at 5.3o am and after prayer I was ready to prepare for their bfast.
My guests when out at 6am to see the sunrise near my house. 15 min walking but the drove there...maklumlah ader kete... Like me and my friend, berjln kaki jerr pegi tgk sunrise, x de kete
katakan
While they were enjoying watching the sunrise, I prepared bfast. Ikan yg bbq last nite byk siut yg x abis..yelah seekor pun dah sama besar dgn badan manusia, mana nak abis makan ikan byk2. Kalau bagi kucing pun sure kucing tu mati sbb overdose dgn ikan..
So my menu for the bfast were fried fish rice, sardine rolls, sausage pies and hot nescafe while friend cooked cucuk bilis. Serious kalut di pagi buta.. x penah dibuat org...hehehhhe
sardine rolls... yummy...yummy
Lagi kalut bila kat umah ader kuali kecik... Nak goreng nasi goreng satu rice cooker yg besar tu. Can u imagine that? 5 round tu goreng nasi..then put them together to mix it well. Ntah laa sedak kee idak.. Yang nampak nyerr abis gak satu periuk besar!! Hehhehe... x penah ku buat keje cam ni.. tapi nak buat cam mana kan? Umah bujang, kuali pun ceput jerr..
We ate our bfast a bit late..kira cam branch laa.. So bila makan borak2...gelak2 lagi.. sampai laa makanan abis dimkn.. I was so satisfied with them. Hope they are comfortable with the one nite stay at my house. Even kat umah ni katil pun x de utk tetamu, tapi ada king mattress tau!!
They went back at nearly 11 am and later on I cleaned the house. Simpan and mengemas apa yg patut till noon.. Ohh amatlah kepenatan!! Kul 2.3o tido till 3.00 ( tu pun ader manusia kacau call) so laa tak suka..org baru jerr nak rest setelah 2 hari x cukup tido and rest!! Aalah mengada tul..bukannya slalu kan org datang kan? Sekali sekala .. apa salahnya..
Hope they are satisfied, comfortable with our hospitality!!
Been waiting for other Msians to come and visit me and other friends here.. Hey guys, you are most welcome...
They arrived at noon and thanks God Im done with the food served on the table. They pretty enjoyed the food till 2..3 kali tambah nasi. Maklum laa jauh perjalanan and perut pun kelaparan.
Well, at nite was planning to prepare the Arabian salad and roti lebanon and Hummus ( sos kacang). At the evening, my friend brought them to fish souq and ronda2 while Im at home preparing for the dinner. Suprisingly, our guests came back with a box of fish for the bbq tonite!! What? BBQ??
Arabian salad..remember I gave the recipe in the previous post
I was thinking to do bbq at first but memandangkan peralatan utk bebbq x de.. cancel. What a surprised, my friend got some stuff for the bbq.. Well...so good!! Berbbq laa mlm tu .. Guess where?? Gilerr jauh...hanya dibelakang rumah sahaja...yeah, at the beach back of my house.
Buah limau tu sengaja jerr letak kat sebelah...menunjukkan betapa besarnya ikan yg dibbq walaupun rupanya amat hangus skali...hahahha..sedapppp
The nite was superb with the wind blow. We put the mat and sat and enjoyed the big fish and crabs, salad with a hot kick nescafe!! Serious...so laa best!! Murah seafood kat sini.. tgklah kesemua ketam2 didalam besen tu hanya RO1 and ikan2 tu pun yg besar seekor RO1.. Murah kah? Mana nak dpt kat kalau kat tempat lain harga cam tu. Yeah, Sur kan fish village.
Dah lama x bersantai2 cam tu..borak2.. mengumpat2 pasal kerenah2 students... talking, laughing... Yeah, I did enjoy even feel very exhausted!!
End of bbq at nearly 12 pm. Yang lawaknya...dulu masa mula2 dtg sini duk mengata org kat sini. Puak2 diorg ni suka sgt duk kat tepi2 pantai..hampar tikar and main terup, minum kopi, borak2 and gelak2 sampai ke malam buta.
And yesterday nite, we Msian did that...hahahha...Tulah mengata org..skrg kita yg lebih. Org kat sini pun heran..buat apa laa org2 asing ni ...dah laa x berjubah...hehhehe
So kemas punye kemas umah after bbq, kul 2.30 am baru bleh lena.. Really I cant sleep of Im not settle with my housework!! Will be a nite mare for me!!
So this morning, I woke up so early coz of the guess ada kat umah. Tak malu kerr tuan rumah bgn lewat? Pompuan jenis apa ni bgn lewat2 ni!! So utk tidak mengecewakan mana2 pihak, I woke up at 5.3o am and after prayer I was ready to prepare for their bfast.
My guests when out at 6am to see the sunrise near my house. 15 min walking but the drove there...maklumlah ader kete... Like me and my friend, berjln kaki jerr pegi tgk sunrise, x de kete
katakan
While they were enjoying watching the sunrise, I prepared bfast. Ikan yg bbq last nite byk siut yg x abis..yelah seekor pun dah sama besar dgn badan manusia, mana nak abis makan ikan byk2. Kalau bagi kucing pun sure kucing tu mati sbb overdose dgn ikan..
So my menu for the bfast were fried fish rice, sardine rolls, sausage pies and hot nescafe while friend cooked cucuk bilis. Serious kalut di pagi buta.. x penah dibuat org...hehehhhe
sardine rolls... yummy...yummy
Lagi kalut bila kat umah ader kuali kecik... Nak goreng nasi goreng satu rice cooker yg besar tu. Can u imagine that? 5 round tu goreng nasi..then put them together to mix it well. Ntah laa sedak kee idak.. Yang nampak nyerr abis gak satu periuk besar!! Hehhehe... x penah ku buat keje cam ni.. tapi nak buat cam mana kan? Umah bujang, kuali pun ceput jerr..
Look at the rice cooker? Amat laa besar skali..cam nak kenduri kendara... tu yg 5 kali tu goreng nasi.. kan byk tu nasik..
We ate our bfast a bit late..kira cam branch laa.. So bila makan borak2...gelak2 lagi.. sampai laa makanan abis dimkn.. I was so satisfied with them. Hope they are comfortable with the one nite stay at my house. Even kat umah ni katil pun x de utk tetamu, tapi ada king mattress tau!!
They went back at nearly 11 am and later on I cleaned the house. Simpan and mengemas apa yg patut till noon.. Ohh amatlah kepenatan!! Kul 2.3o tido till 3.00 ( tu pun ader manusia kacau call) so laa tak suka..org baru jerr nak rest setelah 2 hari x cukup tido and rest!! Aalah mengada tul..bukannya slalu kan org datang kan? Sekali sekala .. apa salahnya..
Hope they are satisfied, comfortable with our hospitality!!
Been waiting for other Msians to come and visit me and other friends here.. Hey guys, you are most welcome...
.jpg)

.jpg)
No comments:
Post a Comment