Tuesday, May 13, 2008

Abaya...

Its common for a lady here to wear Abaya ( black jubah) and shela ( tudung hitam yg belit2 tu ). In my place here, the ladies are more conservative.. they will covered their face with shela. Dasyhat tu... especially when you bump with the ladies at nite. Scary the movie weh.. imagine jln x nampak muka.. amat laa menakutkan!! I dont know how they walk and breath.. they must be used to it rite!!



Well, I got my own Abaya and shela too. Sajer jerr beli kan..mana laa tahu kot2 emergency .. I need to wear. Bought it from Carrefour and it was a simple Abaya.. I was little surprised when I saw ladies wearing Abaya here. I mean in Msia, ladies wear their jubah up to their knees and here.. ambik kau..labuh cam baju pengantin lak.. Sekali tgk cam baju pengantin berjela2 labuhnya..dua kali tengok cam MPPJ... menyapu sampai dilantai. Hehhehe... At first I want my mum to outer the Abaya, it seems pretty long for me.. berjela2 panjangnya but bila dah tgk org kat sini pakai yg panjang2, ku lupakan hasratku itu. So now, i wear a Abaya yg berjela2 yg menyapu segala sampah sarap dilantai but it is a split in the middle. Sexy Mexy tu.. hahahha. Definitely need to wear another clothes inside.. so x de la sexy mexy kan.

My friend and I will be wearing an Abaya especially when we go out at nite. Yelah.. kalau pakai Abaya x de laa orang nak kacau. They are respect to the ladies here ... no gangguan at all.

Nak jadikan citer last week, we wanted to go and buy shawarma for our dinner and wanted to seat by th beach nearby our house. We went to Turkish restaurant nearby and order the food from the car. You must be wondering how to order. Aaaa... mai nak khabar ni...Memandangkan org2 kat sini semuanya "rajin2" blaka so bila diaorg nak order mkanan for bungkus/tapau/parcel or whatever u wanna call it, diaorg ni hanya perlu menghonkan kereta and waiter and cepat2 berlari menuju ke kereta utk ambik pesanan. Bleh??? Dasyhat kan??? Imagine kat Msia cam ni..senang idup kan..

Most of the restaurant around managed by the Indian workers and of course the boss is their local people. Kesian tu tgk Indian2 ni bergesa2 lari kat kete nak ambik order...diaorg lak kat sini bukan nyerr ader sifat kesabaran.. honk..honk..honk.. kalut dibuatnya!!

Not like us.. we knew and familiar with two good restaurant ( Turkish and Syrian Restaurants). Diaorg ni baik laa teramat and kasi phone number diaorg..before we arrived there, we make a called and order the food and by the time we arrived there, our food is ready. Isnt it good?? Mmmm.. suker sgt sbb x buang masa. Bab2 calling2 ni I laa yg slalu kena ..my friend tu ngada2 x nak call..yang muda ni laa jgk yg kena kan!! Labu..labu dah nasib kau labu.Fr Turkish restaurant named Mohamed and fr Syrian restaurant named Ramadhan.. they are really respect us as a lecturers..siap panggil Doctora.. hahahhaha.. means lecturer pompuan. Siut jerr kan.. title Dr tu...hahhahha

These people realized that we are wearing Abaya sometimes.. buat malu jerr. Yelah, dia nampak cam lain mcm jerr budak2 pompuan ni.. All the sudden wearing all black. Diaorg ni x tahu yg kita ader agenda lain kan?

Usually, will buy 2 shawarma for each and like me I will eat one and another one will keep it for my bfast.

Pegi laa kitaorg kat beach tu.. kluar jerr dr kete..ader org honk..Amatlah siut skali. Pakai abaya ni supaya x diganggu.. digganggu jgk.Aderr jerr mata2 yg memandang. X suker okey!!! Rupa2nya org kat sini tahu taktik2 kitaorg ni. Cam mana nak menipu yg pompuan kat sini... pakai Abaya, tapi muka x tutup...hahahha.. Tu yg diaorg perasaan tu!! Bak kata org kalau dah artis tu..artis jgk laa kan!! Sila muntah semua org bila baca statement ni....hehehheheheh

Makan2 laa kat tepi pantai tu sambil2 duk kat atas batu bata. Sesambil makan sesambil meluahkan perasaan masing2 and bukak laa citer masing2. Bertukar2 pendapat.. bertukar2 idea and citer. Dengan angin bayu yg menghembus...waduhhh...amat laa best skali!! But not that nite.. when we were enjoying our shawarma, all the sudden one dog came so close with me. Menjerit akak!! Yelah..x kee siut tu.. I takut okey anjing.. anjing ni pun satu dtg tu cubalah bagi salam dulu.. ni main redah jerr..terperanjat I dibuatnya. What my friend did.. half of her shawarma to that dog. So laa baik kan kawanku itu.. yang anjing ni pun satu..siap makan tu.. makan ayam jerr.. yg lain2 x makan!! Erggg...so laaa ngeri .. imagine laa 3..4 steps near me that dog enjoyed eating his shawarma.

I just ignored it and after he done he came closer again..Ohhhh tidak.. cam mana nak samak ni kalau anjing dah dtg dekat2 gesel2..erggg.. lum lagi gesel2..takut laa kan dtg buat cam tu.. I dgn baik hati nya mengahalu2 anjing tu.. Pegi laa dia...x jauh...8..9 steps away. Siut punya anjing!!
Guess what.. dog is their pets here. What dog?? Pets?? Yeah.. I can believed it. For them as long as the dog didnt bite them its okey. X perlu samak2 ni.. kita kalau dah sentuh2 dgn anjing wajib samak kan!! Ntah laa diaorg ni. Even the kids at the beach like to play with dogs.. dogs like cats here.

Idup rasanya x senang sbb anjing sekor ni duk kat depan. Makan shawarma pun I x lalu okey. I terus angkat punggung utk beredar ke kete..aaaa.. all the sudden, there was a group of 10-12 dogs came near me.. runnnnnnnnnnnnnnnn.. Nak mati?? Jom..jom balik umah!!

No comments: