After a long wonderful summer holiday for almost 2 months ( giler x ingat nak blk Oman), akhirnya buat keputusan balik jgk sini. Ada choice ker tak nak balik? Hahah.. macam laa ader choice sangat x nak balik sini.
So many things happened before balik sini. Seriously.. ati sampai berbelah bagi. One of them was the flight ticket. The ticket was canceled 2 days before I supposed to leave. Bleh? Bagus punya airline... Airarabia punya hal laa ni. SO TAK SUKER. Ni laa padah nya ambik cheap flight. Excuse me.. actually bukan plan pun nak ambik this airline but this is the only airline yg ader tiket and with reasonable price. I paid RO250 for return tickets and end coz of the flight cancelled I ended up paying RM3845 for only one way ticket. terukkan?? Tu pun I was lucky to haved seat before September. Tahu2 jer laa June till end of August manusia ramai nak balik semula ke sana.
Look at the total MYR 3845 tu.. cekik darahku yg sudah kekeringan ini
This was the first time I took Etihad Airlines and it was superb!! The service, the food are excellent!! Suker sgt... compared to the airlines that I took earlier Gulf Air. Even the price of the flight balik ari tu expensive, apa bleh buat dah x de choice. Dlm flight x tido sbb x bleh tido and sempat laa tgk 3 movies including Duyung, 9 September & What Happens in Vegas. All the sudden I was in the mood of watching Malay Movies and it was good.
2 tiket laa.. sbb ader transit.Ish korang ni ( Msia- Abu Dhabi-Muscat)
My flight was at 9.30 pm and my family and I was there at nearly 6pm. Actually at 6pm, the counter dah bukak. Bila duk carik2 counter.. mak oiiii.. panjang tul queue.. Geng2 arab ni. Tgk2 counter Etihad. Ya Allah.. sorang2 beg. Bukan sorang satu beg..sorang 3..4 beg.
Kesiutan.. see.. see 34 KG heavy.. Hahahhaa.. Bukan nya byk mana pun barang yg I bawak.
Gilo ko apo!!! x pasal2 kena bayar RM289. Ohh tidak.. duit dah kering dah masa tu, luckily to have my beloved parents. The flight was full and as early at 4 am I arrived in Muscat. Alhamdulillah... Im in Oman now.
* Banyak ni nak citer.. sabor jerr. Slow2... Ramadhan Kareem ni kena byk bersabar.. keje pun kena slow2 skit.. will be right back with more stories!! I know my "silent readers" out there are waiting for my stories. Sila muntah semua org yg baca ni... hahahhahaha...
* Banyak ni nak citer.. sabor jerr. Slow2... Ramadhan Kareem ni kena byk bersabar.. keje pun kena slow2 skit.. will be right back with more stories!! I know my "silent readers" out there are waiting for my stories. Sila muntah semua org yg baca ni... hahahhahaha...
2 comments:
ni pembaca yang setia dah mai.. wawawa.. patot pon tak updet, cuti rupernya.. welkem bek, welkem bek .. kembali merasa bosan dengan arab..hahaha. shake hand tu, pompuan sama pompuan jerlah..ke ada gak laki n pompuan shake hand??
Ni kes lain.. pompuan dan laki.. mengalahkan duk kat Msia laa plak.. Dashyat tu ;)) Kat sana ader tak?
Post a Comment