Hey people... do you wanna know what are in my fridge? Mmmm..not exactly what are inside my fridge but what are the food that I must have... Giler tak de keje kan? Well, bukannya x de keje... giler byk keje. Memandangkan cuaca kat sini not really good (Im not in good mood to study and prepare for my lesson tomorrow), so it is better for me to do some "fun work" like this. Taking pictures of these things...hehhe.. So laa buruk perangai kan? But, yeah..i know you wanna know right.. nak tahu tak? nak? tak nak? nak? tak nak? aaa...kan dah cakap sure nak tahu nyerr...Hahahhahah....
These are some...
1. Rani can drink (Orange Flavor)
- Its come with a small can. So cute.. and so laa cedap.. The juice taste so good with the peel of the oranges. This was the first can drink that I tried on my way to Sur from Muscat. The college driver bought for my parents and me. I need to make sure there are always in my fridge and always buy in a dozen. I tried other flavor which is peach..mmm not bad but still I prefer orange flavor.
2. Mango Mixed Jus
- Yang ini lagi laa best... jusnya amat laa penat sekali dan tidak laa manis sangat. This juice is one of my parents' favourite too. They never miss to drink this everyday while they were here.. Kepekatannya amat laa kesedapan...mmm...serious sedap..x tipu pun..
3. Aquafina Mineral Water
- This water also need to have in stock. Well, most of the time I do refill from the college water cooler. Guess what I been charged 'stealing water' by my colleagues..Hahhaha... so laa jahat kawan2 ku disini.. Yela, dah air free apa salahnya kalau refill hari2 kan?
4. Fruits
- The fruits that I must have are oranges, apples and banana (no pic, dah abis mkn td). Usually, I will bring one of these fruits for my lunch dessert. If not berkurun laa duk kat dlm fridge tu. Cam x sempat lak nak memakannya. Kesian buah-buahan ni kan duk dalam peti lelama.. Sure kalau diaorg bleh berckp, diorg mesti ckp "lepas kan aku..lepaskan aku"..
5. Vegetables
- Capsicum or pepper or lada benggala/ benggali...ntah laa x reti nak menyebutnya. Apa2 laa.. , salad, terung ( suker sgt mkn terung laa) , potatoes, cabbage and tomatoes. Semua sayur mayur ini perlu berada di dalam petiku. Even I rarely cook but still all of these veggies must have in the stock. Kesemua sayur mayur ni amat laa tahan sehingga berminggu-minggu lamanya... ( Yang x de dlm gamba tu maknanya dah abis dimkn leeer..)
6. Raffaello Chocolate
- Ntah laa tetiberr jerr cam best laa plak chocolate ni. Dulu masa kat Msia x de laa plak rasa nak makan. Usually I will grab Ferrero Choc tu.. white choc x penah ku pandang, sebelah mata pun tak. Tapi kan, sedap laa yg ni.. rasa kelapa.. cuba laa.. sedap... nanti kalau balik p Langkawi nak borong la bebyk.. mmmm yummy...yummy.. I eat this usually when I'm in good mood and bad mood and sometimes this choc will be for my dessert too!! And sometimes, if Im lazy this will be my meal.. hahahha...
7. Kimball Chilly Sauce & Tomato Sauce
- These two sauces need to be in my fridge.. plz I need chilly sauce for my burger, kebab and shawarma ( cam kebab laa...kat sini panggilnya shawarma). Kesedapan makanan kurang bila x de chilly sauce. Tomato plak utk dimsk sweet sour chicken...meleleh sudah rasanya..
8. Cheese (Low Fat)
- This cheese goes for my breakfast or lunch with bread. Like what my mum said...cheese gives you energy. Ok..ok.. I prefer and always make sure that I buy low fat cheese. Yelah, kan dah kembang ni... of course laa kena makan yg low fat.. Tak penah2 makan cheese slalu, tetiba jerr di bumi Arab ni makan cheese...ntah pe..pe laa..
9. Nutella
- Yang ni pun for my bfast.. but sometimes I do eat with banana.. taste great. Coz most of the time pisang x sempat nak makan and tuan-tuan dan puan-puan...cicah laa dgn pisang. Rasanya amat sedap skali.. see...see x caya laa tu ...try laa dulu.. Skali sedap..haaa kan dah ckp!!
No comments:
Post a Comment