Monday, September 8, 2008

New Look

After cuti for almost 2 months, balik umah kat sini... mak ooooi punya laa berhabuk. Tak sanggup nak tgk. Masuk jer bilik nampak bedsheet putih pun dah jadi coklet and masuk dapur semua benda berhabuk. Nampaknya kena laa buat "operasi gotong royong seseorang diri". The good thing is umah teratur. Thanks to my friend and her family from Sohar. I glad they used my our and at the same time feel so guilty sbb rumah tersusun rapi and byk barang dia tinggalkan including a big bottle of water, clock and nice stool.

The nice clock given by Kak Su & family



Pink stool... cantik kan? Bleh lipat2 ni.. i like it so much. ;))
Well, it took almost 2 days for me to clean the house ( kitchen, living room and 2 rooms) and rearranged things. Rasa cam maid indon plak selama 2 hari. hehehe. I cant stand with the dusk, dirty and unarrange things. Selagi x kemas and x settle benda2 cam ni selagi tu laa mataku ini x bleh dilelapkan. Tu laa perangaiku yg kuwarisi oleh ibuku. In a way is good right coz at least i can settlle everything on time.
Remember I told you I got excess luggage in my previous post? Tu pun sbb banyak barang2 umah yg ku bawak ke sini. Nak buat transformation laa kat umah kan. Kan slalu ader tetamu yg dtg so umah pun nak kena elok mata memandang. How i wish I have my own house especially in Malaysia. Senang skit nak beli barang2 kat Ikea. Suker sgt barang2 kat Ikea. Apa taknya, sepanjang cuti ari tu I think I went to Ikea more than 3 times and every time I go there for sure I brought back something. Tu laa pasalnya lum lagi balik sini sudah kekeringan.. Mafi fulus!!!

Till now I have not started my lecturer and most probably will be next week. Yelah bulan Ramadhan kan.. students pun malas nak dtg kelas. So sementara kelas lum start ni keje I ari2 kemas rumah. Tak kemas lagi x tahu laa..
All of these pictures taken for tatapan ibuku. Yelah, she knows best and at the same time pesan jgn duk sini lama2. Bleh cam tu? Hehhee.. Ibuku.. Ibuku.. Itu laa ibu. Bila dah sayang kat anak kan. I do love her. But then kan when I think again lama ker I will be here.. duk deco2 beli2 barang2 rumah ni cam nak tinggal sini lebih dr 2 tahun or may be more than that. Will see how thing goes here and will decide later right?
Anyway, this is the new look for my house. Most of the things I brought from Malaysia. What do u expect kat sini.. got nothing. May be this will answer why my luggage excess for 34 kg. Hahahah.. semua mak nenek nak bawak kat sini. Bayangkan laa...


My living room.. duk atas lantai jer laa. Nak beli krusi x brapa mampu. Ikut style arab laa bersila kat bawah. Okey apa...


Dining table.. ni dah lama punya. Yang baru nyer table cloth, some deco on the table and aaa focus betul2.. butterfly at the chair. Hahahha... bleh tak jgn laa jeles bila I letak butterfly tu kat situ!!

Close up skit.. apa yg ader kat atas meja... Hahahha... Deco laa skit baru ader selera nak makan kan?

My room.. new bedsheet and quilt cover. Suker laaa wording kat bedsheet tu.. so cool!!


Ni curtain baru.. merah u!! Sexy Mexy lagi curtain ku ini. Yelah dr yg dulu kan my mum ambik blanket jer buat curtain. Not this time.

This flower given by my sis.. It looks lovely at the door.. does it?

Tu yg blind gantung2 tu sajer jer nak ngader2 letak kat pintu masuk kitchen... Ingatkan panjang rupanya pendek jer...



In conclusion, suka ati I laa nak deco cam mana kan?... nak kemas cam mana kan? dah umah I.. after all umah kemas... mata pun sedap jer memandang kan?

I dont care what people think about my house, my deco.. as long as Im happy with it.. thats is laa kan ( nada bengang ni!!!)

No comments: